ارسل ملاحظاتك

ارسل ملاحظاتك لنا







Interpretation of Youth from the Thinking of Badiuzzaman Said Nursi

العنوان بلغة أخرى: Pengertian Belia dalam Konteks Pemikiran Badiuzzaman Said Nursi
المصدر: مجلة الإسلام في آسيا
الناشر: الجامعة الإسلامية العالمية
المؤلف الرئيسي: Gamon, Alizaman D. (Author)
مؤلفين آخرين: Tagoranaom, Mariam Saidona (Co-Author), Shah, Maulana Akbar (Co-Author), Al Fijawi, Mohammed Farid Ali (Co-Author)
المجلد/العدد: مج17, ع4
محكمة: نعم
الدولة: ماليزيا
التاريخ الميلادي: 2020
الشهر: ديسمبر
الصفحات: 220 - 239
ISSN: 1823-0970
رقم MD: 1117972
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة: الإنجليزية
قواعد المعلومات: IslamicInfo
مواضيع:
كلمات المؤلف المفتاحية:
Youth | Spiritual Life | Character Development | Managing Wealth | Success
رابط المحتوى:
صورة الغلاف QR قانون

عدد مرات التحميل

1

حفظ في:
المستخلص: Today’s youth are tomorrow’s leaders. As such, there is a huge responsibility on the elders of the Ummah to mould and nurture young minds in the true Islamic spirit and identity. In order to achieve that, the youth need to be inculcated in the best possible manner so that they are physically, intellectually, socially and emotionally developed into an integrated Islamic personality. It is believed that when the young Muslim minds are developed in accordance with the Islamic philosophy of education; peace, prosperity and happiness will prevail not only in the Muslim world, but the world at large. The idealism that calls for the development of the young Muslim mind is also embedded in the thoughts of Bediuzzaman Said Nursi. As one of the well-known Muslim reformers of his time, Nursi has called for the Muslims, particularly the youth, to return to the Qur’anic mode of thinking. Among the ethical values stated in the Qur’an are moderation, fairness and justice in the way of thinking and actions. In line with that, this paper highlights the importance of thinking, ethics and morality that have been stated in Nursi’s “Risal-e-Noor.” Due emphasis is given to analyze Nursi’s ideas with regard to youth and how to prepare them to be the next echelon of leaders. Relevant data to the research were collected from the print and internet sources followed by analysis using textual and content-analysis methodology.

Pemuda hari ini adalah pemimpin hari esok. Disebabkan itu, adalah menjadi tanggungjawab golongan tua dalam Ummah untuk membentuk dan memupuk minda anak muda dengan semangat dan jati diri Islam yang sebenar. Untuk mencapainya, para pemuda perlu disemai dengan akhlak murni sebaik mungkin agar fizikal, intelek, sosial dan emosi mereka berkembang mengikut keperibadian Islam yang padu. Telah dipercayai bahawa apabila pemikiran belia Muslim dibentuk sesuai dengan falsafah pendidikan Islam; kedamaian, kesejahteraan dan kebahagiaan akan terhasil bukan hanya di dunia Islam, tetapi di seluruh dunia. Idealisme yang memerlukan pengembangan pemikiran belia Muslim juga terdapat dalam pemikiran Bediuzzaman Said Nursi. Sebagai salah seorang Mujaddid Muslim yang terkenal pada zamannya, Nursi telah meminta agar umat Islam, khususnya para pemuda, kembali ke cara pemikiran Al-Qur'an. Di antara nilai-nilai etika yang dinyatakan dalam Al-Quran adalah kesederhanaan dan keadilan dalam berfikir dan bertindak. Sejajar dengan itu, makalah ini menyoroti pentingnya pemikiran, etika dan moral yang telah diketengahkan Nursi dalam "Risel-a-Noor". Para penyilidik akan memberi penekanan yang sewajarnya dalam menganalisis idea-idea Nursi mengenai belia dan bagaimana mempersiapkan mereka untuk menjadi pemimpin pelapis di masa hadapan. Data yang relevan dengan penyelidikan ini akan dikumpulkan dari sumber cetak dan internet. Dalam proses menganalisis data, para penyelidik akan menggunakan kaedah analisis teks dan kandungan yang berada di bawah domain penyelidikan kualitatif.

ISSN: 1823-0970

عناصر مشابهة