ارسل ملاحظاتك

ارسل ملاحظاتك لنا







فروق المهارات الحركية الأساسية بين الجنسين لدى الأطفال من 6-9 سنوات

العنوان بلغة أخرى: The Differences of Basic Motor Skills between Tow Genders of Children from 6-9 Years
المصدر: المجلة العلمية لعلوم التربية البدنية والرياضة
الناشر: جامعة المنصورة - كلية التربية الرياضية
المؤلف الرئيسي: حسانين، محمد صبحي أحمد (مؤلف)
مؤلفين آخرين: البراوي، إيهاب حامد أحمد (م. مشارك), حسنين، حسام حسين عبدالحكيم (م. مشارك), عبداللطيف، همت عزت كمال (م. مشارك)
المجلد/العدد: ع25
محكمة: نعم
الدولة: مصر
التاريخ الميلادي: 2015
الشهر: سبتمبر
الصفحات: 281 - 304
ISSN: 1687-7292
رقم MD: 719413
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة: العربية
قواعد المعلومات: EduSearch
مواضيع:
رابط المحتوى:
صورة الغلاف QR قانون

عدد مرات التحميل

122

حفظ في:
المستخلص: This research aims at The differences of basic motor skills between tow genders of children From (6-9) years, the basic study was research on a sample of 240 children, divided into 3 Youth system from the age of 6-9 years, has resulted in the most important results to reach excellence boys to girls in the skill of throwing and jump and run down tests threw the mace to the farthest distance from the movement, bounce wide range of stability, was 20 m age phase of 6-7 years. Girls outpace boys in the skill of throwing jump in tests threw the mace to further sit long distance, three and stability of the front of the stand age phase of 7-8 years, while the superiority of boys over girls in the skill of throwing and running the tests threw the mace to the farthest distance from the movement, was 10 m of stability, has been in place during the 10th stage of the same age. Superiority of boys over girls in the skill of throwing and running in throwing a tennis ball to the farthest distance tests, threw the mace to the farthest distance from the movement, throw the ball to measure the recoil distance (tennis) balls, Was 30 m, was 10 m of the movement, has been in place over the age of 15 phase of 8-9 years, while the superiority of girls to boys in skill tests were run down 10 m stability, has been in place during the 15th stage of the same age. Superiority of boys over girls in skill tests run down (was 30 m, was 20 m) Age phase of 6-9 years. The researchers recommended taking into account the differences reached when special curricula Primary school pupils, and the application of many of the research on this age under discussion because of the importance, and the selection and guidance appropriate for the sports activity must take into account the differences between the sexes to build a strong mathematical base in the future, check targets required of them, and to conduct a study to identify the differences between boys and girls in rural and urban areas.

يهدف هذا البحث إلى التعرف على فروق المهارات الحركية الأساسية بين الجنسين لدى الأطفال من (٦-٩) سنوات، وأجريت الدراسة الأساسية للبحث على عينة قوامها 240 طفلا، قسمت الى ٣ فئات سنية من سن ٦-٩ سنوات، وقد أسفرت أهم النتائج إلى التوصل إلى تفوق البنين على البنات في مهارة الرمي والوثب والجري في اختبارات رمى صولجان لأبعد مسافة من الحركة، وثب عريض من الثبات، جرى 20 م للمرحلة العمرية من ٦-٧ سنوات. وتفوق البنات على البنين في مهارة الرمي والوثب في اختبارات رمى صولجان لأبعد مسافة الجلوس الطويل، ثلاثة وثبات للأمام من الوقوف للمرحلة العمرية من ٧-٨ سنوات، بينما تفوق البنين على البنات في مهارة الرمي والجري في اختبارات رمى صولجان لأبعد مسافة من الحركة، جرى 10 م من الثبات، جرى في المكان خلال 10 ث لنفس للمرحلة العمرية. وتفوق البنين على البنات في مهارة الرمي والجري في اختبارات رمي كرة تنس لأبعد مسافة، رمى صولجان لأبعد مسافة من الحركة، رمي الكرة لقياس مسافة الارتداد (كرة تنس)، جرى 30 م، جرى 10 م من الحركة، جرى في المكان خلال 15 للمرحلة العمرية من ٨-٩ سنوات، بينما تفوق البنات على البنين في مهارة الجري في اختبارات جرى 10 م من الثبات، جرى في المكان خلال ١٥ث لنفس للمرحلة العمرية. وتفوق البنين على البنات في مهارة الجري في اختبارات (جرى ٣٠ م، جرى ٠ ٢ م) للمرحلة العمرية من ٦-٩ سنوات. ويوصى الباحثون بمراعاة الفروق التي تم التوصل اليها عند وضع المناهج الخاصة بتلاميذ المرحلة الابتدائية، وتطبيق العديد من الأبحاث على هذه المرحلة العمرية قيد البحث نظرا للاهميتها، وعند الانتقاء والتوجية للنشاط الرياضي المناسب لابد من مراعاة الفروق بين الجنسين لبناء قاعدة رياضية قوية في المستقبل تحقق الأهداف المطلوبة منها، وإجراء دراسة للتعرف على الفروق بين البنين والبنات في الريف والحضر.

ISSN: 1687-7292

عناصر مشابهة