ارسل ملاحظاتك

ارسل ملاحظاتك لنا







Teaching Arabic for Professional Purpose: Develop a Pilot Course for Humanitarian Volunteers in Malaysia

العنوان بلغة أخرى: Mengajar Bahasa Arab untuk Tujuan Profesional: Mengembangkan kursus perintis untuk sukarelawan kemanusiaan di Malaysia
المصدر: مجلة الإسلام في آسيا
الناشر: الجامعة الإسلامية العالمية
المؤلف الرئيسي: Ali, Asem Shehadeh (Author)
المجلد/العدد: مج17, ع4
محكمة: نعم
الدولة: ماليزيا
التاريخ الميلادي: 2020
الشهر: ديسمبر
الصفحات: 285 - 300
ISSN: 1823-0970
رقم MD: 1117980
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة: الإنجليزية
قواعد المعلومات: IslamicInfo
مواضيع:
كلمات المؤلف المفتاحية:
Arabic for Special Purposes | Arabic for Professional Purposes | Humanitarian Volunteers | Curriculum
رابط المحتوى:
صورة الغلاف QR قانون

عدد مرات التحميل

9

حفظ في:
المستخلص: Presently there are very few Malaysian Volunteers. The former Prime Minister of Malaysia, Dato 'Sri Najib Abdul Razzaq, had encouraged volunteerism as a multiethnic Malaysian social lifestyle, to make Malaysia a center and volunteer model. Showing statistics released by UNHCR in Malaysia in October 2018, there are about 8645 registered refugees in Malaysia coming from Arab countries including Yemen, Syria, Iraq and Palestine. The refugees are increasing every day, and this situation paves the way for Malaysians to participate in voluntary work. This study aims to achieve the following objectives; Statement of language requirements in the field of humanitarian work, to demonstrate skills to focus on humanitarian volunteers and to design the standard statement of Arabic language for professional purposes in the field of humanitarian work.

Pada masa ini terdapat sangat sedikit Sukarelawan Malaysia. Mantan Perdana Menteri Malaysia, Dato 'Sri Najib Abdul Razzaq, telah mendorong kesukarelaan sebagai gaya hidup sosial pelbagai etnik Malaysia, untuk menjadikan Malaysia sebagai pusat dan model sukarelawan. Menunjukkan statistik yang dikeluarkan oleh UNHCR di Malaysia pada Oktober 2018, terdapat sekitar 8645 pelarian berdaftar di Malaysia yang berasal dari negara-negara Arab termasuk Yaman, Syria, Iraq dan Palestin. Pelarian semakin meningkat setiap hari, dan keadaan ini membuka jalan bagi rakyat Malaysia untuk mengambil bahagian dalam pekerjaan sukarela. Kajian ini bertujuan untuk mencapai objektif berikut; Pernyataan keperluan bahasa dalam bidang pekerjaan kemanusiaan, untuk menunjukkan kemahiran untuk menumpukan perhatian kepada sukarelawan kemanusiaan dan merancang pernyataan standard bahasa Arab untuk tujuan profesional dalam bidang pekerjaan kemanusiaan.

ISSN: 1823-0970